niedziela, 27 sierpnia 2017

Piegusek ze śliwkami

Przepis na to ciasto pewnie nie jeden już ma  bo ja go miałam i przesiałam gdzieś pomiędzy  tymi wszystkimi zapiskami, posiłkowałam się dlatego  przepisem z tej strony.
Ciasto powinno mieć troszkę więcej śliwek, ale te co ja kupiłam niestety były zamieszkałe :) i dlatego została mi tylko garstka, ale biała czekolada uratowała sprawę :)





























Piegusek ze śliwkami 

30 dag mąki tortowej
20 dag cukru
25 dag masła ( użyłam Kasi) 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki suchego maku
2 łyżki mleka 
5 jajek 
dodatkowo:
około 30 dag ciemnych śliwek
10 dag białej czekolady
Wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem na gładki krem w trakcie ucierania dodawać po jednym jajku, następnie cały czas ucierając dosypywać przesianą mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia i makiem na koniec wlać mleko.
 Formę 33 cm na 22 cm wyłożyć na dnie papierem do pieczenia i wyłożyć do niej całe ciasto.
Śliwki wypestkować i pokroić na mniejsze części i wymieszać je z 1 łyżką bułki tartej, posypać nimi wierzch ciasta.
Piec około 40 minut w temp 170 st po upieczeniu i wystudzeniu ciasto polać po wierzchu rozpuszczoną biała czekoladą. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody