poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Babeczki z pasztetu

Takie babeczki były u mnie w czasie ostatniej Wielkanocy, ale nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby przygotować je sobie częściej bo są bardzo smaczne.


Babeczki z pasztetu 

1,5 kg mięsa z indyka u mnie gulaszowe
20 dag wątróbki indyczej
marchew
pietruszka
1/2 małego selera
cebula
1 łyżka jarzynki
1 łyżka pieprzu w ziarnach
1 łyżka pieprzu ziołowego
dodatkowo;
4 jajka 
30 dag pieczarek
1 łyżeczka tymianku
sól, pieprz
masło
bułka tarta 
wykonanie:
Mięso z indyka obsmażyć na patelni na 2 łyżkach smalcu i przełożyć do garnka, a na tłuszczu podsmażyć wątróbkę. Do mięsa dodać marchew, pietruszkę, seler i cebulę, zalać 1 litrem wody, dodać jarzynkę i pieprz, gotować na małym ogniu do miękkości. Mięso razem z warzywami wyjąć z bulionu i wystudzić, a następnie skręcić przez maszynkę na drobnym sitku razem z wątróbką. Pieczarki pokroić w większą kostkę i dodać do masy mięsnej, następnie dodać jajka i szklankę bulionu z gotowania mięsa oraz tymianek, wymieszać i doprawić do smaku sola oraz czarnym pieprzem. Małe foremki do zapiekania wysmarować masłem i wysypać grubą warstwa bułki tartej, następnie napełnić masą mięsną po wierzchu posypać cienką warstwą bułki tartej i ułożyć kilka wiórek masła.
Piekarnik nagrzać do 200st i zapiekać około 35 minut, pasztet ma się ładnie zarumienić.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody