wtorek, 7 marca 2017

Sernik z bakaliami

Sernik to dzieło Emilki ja tylko pilnowałam piekarnika :) przepis znaleziony tutaj , ale jak to bywa z przepisami wprowadziliśmy małe poprawki ja go troszkę przypaliłam, ale w efekcie końcowym wyszło pysznie :)

Sernik z bakaliami

ciasto:
35 dag mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
15 dag masła
1 całe jajko
2 żółtka
masa serowa:
1 kg sera w wiaderku na serniki
20 dag masła
1 szklanka cukru
1 opakowanie budyniu waniliowego
7 żółtek
5 białek
1/2 szklanki rodzynek
1/2 szklanki wiórek kokosowych
2 łyżki kandyzowanej skórki z cytrusów
wykonanie:
ciasto:
Sypkie składniki posiekać z masłem, następnie dodać żółtka i jajko, zagnieść ciasto i schłodzić.
Formę 33 cm na 22 cm wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą na dnie wyłożyć 3/4 całego ciasta, nakłuć w kilku miejscach i zapiec w temp. 180st około 15 minut.
masa serowa:
Żółtka utrzeć z połową cukru, masło utrzeć z resztą cukru i serem, następnie dodać utarte żółtka  i proszek budyniowy oraz bakalie, dokładnie wymieszać. Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli i delikatnie połączyć z masą serową.
Całą masę serową wylać na podpieczony i przestudzony spód z ciasta na wierzchu ułożyć kratkę z pozostałego ciasta.
Piec około 50 minut w temp. 180 st po upieczeniu zostawiamy jeszcze na 10 minut w piekarniku, a następnie otwieramy piekarnik i studzimy.
Następnego dnia po upieczeniu jest najlepszy i można go polać lukrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody