środa, 11 stycznia 2017

Chleb ziołowy z serem żółtym

Miały być dzisiaj ciasteczka, ale chlebek wydaje mi się bardziej kuszący i dlatego o ciasteczkach będzie jutro  :)





























Chleb ziołowy z serem
1 kg mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżki miodu
2 łyżki oliwy
2 łyżki startego żółtego sera
2 łyżeczki suszonego tymianku
1 łyżeczka soli
2,5 szklanki ciepłej wody
5 dag drożdży
wykonanie;
Drożdże i miód rozpuścić w ciepłej wodzie . Mąkę przesypać do miski i wymieszać z solą oraz tymiankiem, dolać olej i wodę z drożdżami i wyrobić gładkie ciasto.  Zagniatać ciasto około 5 minut ( ja robię wszystko robotem z końcówką haka) , miskę przykryć ściereczka i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę po tym czasie dodać starty ser i wymieszać. Dwie foremki do wypieku keksa do 25 cm długości wysmarować masłem i wysypać bułką, ciasto podzielić na dwie części, uformować bochenki i ułożyć  w formach, odstawić na 30 minut.  Chleb po wyrośnięciu posmarować mlekiem i posypać makiem.
Piec w nagrzanym do 220 st piekarniku około 40 minut. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody