środa, 30 listopada 2016

Hamburgery z piekarnika

Hamburgery na obiad to czyste szaleństwo i ja takie szaleństwo dzisiaj popełniłam :), aby do końca już tak nie zgrzeszyć to mięsko do nich upiekłam w piekarniku. Bułeczki upieczone z tego przepisu, a przepis jest taki, że trzeba go w ramkę oprawić, aby nigdy się nie zgubił :)





























Hamburgery z piekarnika 

1 kg mięsa wieprzowego z łopatki
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
2 czubate łyżki keczupu Kielecki łagodny
2 łyżki musztardy Kielecka Sarepska
1 bułka kajzerka
1 jajko
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1\2 łyżeczki soli
2 łyżki posiekanej pietruszki 
wykonanie:
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w kostkę, następnie skręcić na największym sitku jakie mamy w maszynce, bułkę namoczyć, odcisnąć i dodać do mięsa. Cebulę drobno posiekać, a czosnek przecisnąć przez praskę i też wymieszać z mięsem, wbić jajko, dodać musztardę, keczup, pietruszkę oraz przyprawy, dokładnie wymieszać. Masę mięsną dokładnie wymieszać i uformować z niej płaskie i okrągłe kotlety. Kratkę z piekarnika ułożyć na blaszce w takim samym rozmiarze na blaszkę wylać wodę i na kratce ułożyć kotlety ( dzięki temu nie tyle co się upieką co ugotują na parze ).
Kotlety ja piekłam w tym samym czasie co bułki na dole kotlet, wyżej blaszka z bułkami.
Całość piekła się 20 minut w temp. 220 st.

Po upieczeniu i przestudzeniu lekkim bułek przecinamy je i przekładamy dowolnie warzywami oraz układamy mięso, podajemy z dowolnym sosem. Polecam do nich Sos Kielecki kanapkowy był lekko pikantny i fantastycznie pasował do całości.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody