środa, 15 czerwca 2016

Bułka z dodatkiem piwa

Wiadomo, że na pieczenie w domu bułek czy chleba trzeba mieć czas bo to zajęcie nie tyle trudne co czasochłonne. Przepis na taką bułeczkę jest banalnie prosty i czasu za wiele nie potrzebujemy do jej upieczenia, aby jednak  ją upiec to musimy zwędzić mężowi troszkę piwa lub kupić butelkę i to co nam zostanie wypić w czasie wyrastania ciasta. Osobiście nie jestem amatorem tego trunku więc wybrałam wariant pierwszy :), a bułeczka wyszła przepyszna, niesamowicie puszysta i pachnąca.






Bułka z dodatkiem piwa

60 dag mąki pszennej typ 650
1 opakowanie suszonych drożdży
1 szklanka wody
1 szklanka piwa
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
dodatkowo;
1 jajko
mak
wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem, solą i drożdżami, następnie dodać ciepła wodę i piwo, zagnieść ciasto ( ja to robię robotem z końcówką haka) . Zagniecione ciasto przykryć ściereczką i odstawić na 2-3 godziny do wyrośnięcia. Kiedy ciasto wyrośnie uformować z niego długą bułkę i ułożyć w wąskiej formie, odstawić ponownie do wyrośnięcia. Jajko rozmieszać i posmarować nim wierzch wyrośniętej bułki, posypać suchym makiem.
Piec około 35 minut w temp. 200 st.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody