poniedziałek, 16 maja 2016

Rabarbarowy deser

Nie lubię poniedziałków, och jak ja ich nie lubię. Dzisiaj jest to wyjątkowo paskudny poniedziałek, zimno jak w lutym, wieje jakby się ktoś powiesił i jeszcze do tego przeplatanka słońca z deszczem i jakby tego było mało to mi się zebrało na mycie lodówki. Na większe szaleństwa w kuchni nie miałam ochoty, ale taki prosty deser dzisiaj mogę polecić, połączenie kwaśnego rabarbaru z ubitą śmietanką to jedno z moich ulubionych.


Rabarbarowy deser 

1/2 kg rabarbaru
1/2 szklanki cukru
1 łyżka likieru kokosowego
dodatkowo:
1 szklanka śmietany 30%
5 dag białej czekolady
kilka ciastek typu markizy u mnie hity
czekoladowe wiórki
wykonanie:
Rabarbar obrać i pokroić, przełożyć na patelnię dodać sporą szczyptę soli oraz cukier, wymieszać i delikatnie go przesmażyć, ale tak, aby rabarbar zmiękł i się całkiem nie rozpadł, wystudzić. Do zimnego rabarbaru dodać likier i wymieszać.

Czekoladę rozpuścić w miseczce umieszczonej na parze i po rozpuszczeniu przestudzić, śmietanę ubić na sztywno pod koniec dodać przestudzoną, ale jeszcze płynną czekoladę i dokładnie wymieszać.

Na dnie szklanek rozkruszyć po dwa ciastka na nich ułożyć warstwę rabarbaru i następnie bitą śmietankę, ozdobić wiórkami czekoladowymi i od razu podawać, aby ciastka chrupały w deserze.
Wychodzą 4 porcje.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody