wtorek, 16 lutego 2016

Ciasteczka chałwowe

To będzie wyjątkowy przepis bo 100 na ciasteczka :) większość przepisów tutaj jest słodka, ale po tym wyniku widać co wiedzie prym w moim domu :) Ciasteczka mogą u nas być zawsze, a jak jak ich nie ma to pojawia się problem. Przepis na te małe pychotki znalazłam tutaj , ciasteczka robi się szybko ( jeszcze szybciej znikają ) i są bardzo smaczne.


Ciasteczka chałwowe 

15 dag masła
10 dag cukru
11 dag pasty sezomowej tahini u mnie kupna, ale można zrobić samemu
25 gram śmietany 30 % ja nie miałam w domu więc dodałam śmietankę do kawy i też wyszło super
27 dag mąki tortowej
1/2 łyżeczki cynamonu
wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem i szczyptą soli na krem do utartego kremu dodać pastę sezamową, śmietankę i cynamon, wymieszać. Przesianą mąkę dodać do kremu maślanego i już przy pomocy dłoni zagnieść ciasto, następnie z ciasta uformować kuleczki wielkości orzecha włoskiego i ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia przy pomocy widelca kulki lekko spłaszczyć formując ciastka.
Piec w 200st około 10 minut do uzyskania złotego koloru.
Po upieczeniu i lekkim przestudzeniu delikatnie zdjąć ciastka z blaszki.


http://www.mlynomag.pl/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody