piątek, 12 lutego 2016

Chleb cebulowy

Moje dzieci ponoć nie lubią cebuli, ale ten chlebek wciągały, aż miło było patrzeć. Kromeczka jeszcze ciepłego chlebka z masełkiem i kolacja gotowa :)
Chleb upieczony oczywiście z mąki Młynomag 


Chleb cebulowy 

40 dag mąki pszennej typ 450
40 dag żytniej chlebowej typ 720
2 szklanki wody
3 łyżeczki soli
2 łyżki cukru
5 dag świeżych drożdży
2 cebule
2 łyżki oleju
wykonanie:
Cebulę drobno pokroić w podsmażyć na oleju. Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru i 2 łyżek mąki, odstawić na kilka minut do podrośnięcia.
Obie mąki wymieszać z solą , dodać drożdże  i podsmażoną cebulę. Najlepiej przy użyciu robota wyrobić gładkie ciasto po wymieszaniu wyrabiać jeszcze kilka minut.
Ciasto przykryć i odstawić do wyrośnięcia
po wyrośnięciu ciasto podzielić na pół i ułożyć w dwóch jednakowych formach keksowych ( niezbyt dużych ja użyłam za dużych i chleb wyszedł mi dość niski więc mniejsze będą lepsze), formy wcześniej wysmarować tłuszczem i wysypać np. mąką, można też wyłożyć papierem do pieczenia. Chleb zostawić jeszcze na 30 minut do wyrośnięcia po wyrośnięciu posmarować zimną wodą, naciąć w kilku miejscach nożem i delikatnie posypać mąką chlebową.
Pieczemy w 190st około 40 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody