piątek, 9 października 2015

Szarlotka sypana

Przepis na to ciasto jest  znany od lat  i w czasach kiedy nawet nie pomyśleliśmy, że coś takiego jak internet będzie w każdym domu to ciasto gościło bardzo często w moim rodzinnym domu. Całkowicie zapomniany przepis przeleżał u mnie całe lata, do momentu kiedy niczego nie świadoma  Małgosia postanowiła mi o nim przypomnieć. Ciasto należy do tych gdzie podczas pieczenia działa jakaś magia i po wstawieniu do piekarnika kilku suchych składników wyciągamy wspaniały wypiek Ciasto upieczone u mnie w domu w ramach wydarzenia .


Szarlotka sypana

1 szklanka kaszy manny
1 szklanka  maki pszennej
1 szklanka cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
12 dag masła
cynamon
1,5 kg jabłek
wykonanie:
Jabłka obrać i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami.
W misce na sucho wymieszać mąkę, cukier, kaszkę i proszek do pieczenia.
Dno tortownicy 23 cm średnicy wyłożyć papierem do pieczenia, a boki wysmarować margaryną. Na dnie tortownicy wysypać 1 szklankę suchej mieszanki i wyrównać na to wyłożyć warstwę jabłek i delikatnie posypać je cynamonem teraz wysypać kolejną szklankę suchych składników, jabłka posypane cynamonem i ostatnia sucha warstwa.
Masło najlepiej zamrożone zetrzeć na tarce z grubymi oczkami i posypać nimi wierzch ciasta.
Piekarnik nagrzać do 180st i piec szarlotkę 60 minut po upieczeniu posypać cukrem pudrem.
Szarlotka jest przepyszna na ciepło jak i na zimno.
Ciasto piekły też :
Kasia, Dorota,Joanna,moje mniam ,Patryk, Marzena 
DariaPaulina Danuta













10 komentarzy:

  1. Dawno nie robiłam, muszę zrobić bo uwielbiam tę magiczną szarlotkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magiczna szarlotka😊 tak powinno się to ciasto nazywać

      Usuń
  2. Strasznie dawno jej nie piekłam. Apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie moja ulubiona szarlotka! Uwielbiam :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja dawno jej nie piekłam ale czas to nadrobić, Iwonko pyszne ciasto :-) Dziękuję za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę wersję szarlotki :) Polecam również zamiast kaszy manny, dodać płatki owsiane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała. Bardzo lubię szarlotkę sypaną. Dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasta z jabłkami nigdy nie będą się nudzić, bo dają tyle możliwości ;)
    Dziękuje za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody