sobota, 31 października 2015

Biała nutella

Jakiś czas temu znalazłam wspaniały przepis na taką nutellkę i bardzo mi się spodobał jednak dodana ilość białej czekolady troszkę mnie powstrzymywała przed jej zrobieniem. Kilka dni temu dostałam kosz pięknych jabłek i pomimo, że obiecałam sobie, że sezon na przetwory w tym roku już zakończyłam to postanowiłam odkopać przepis i zrobić białą nutellę, a wyszła przepyszna choć dałam troszkę mniej czekolady. Przepis w oryginale znajdziecie tutaj.


Biała nutella

2 kg jabłek
40 dag białej czekolady
1 szklanka cukru
wykonanie:
Jabłka obrać i pokroić w mniejsze kawałki, następnie dodać do nich 1 szklankę wody i rozgotować.
Kiedy jabłka się rozpadną dodatkowo je zmiksować na mus, dodać szczyptę soli i cukier, mieszając na małym palniku smażyć do zgęstnienia kiedy uznamy, że pulpa jabłkowa jest już odpowiednio gęsta dodać połamaną czekoladę
i kiedy się rozpuści przełożyć gorącą nutellę do słoiczków i odstawić do wystudzenia.







5 komentarzy:

  1. muszę Ci powiedzieć, ze ten pomysł bardzo mnie zaintrygował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jak zobaczyłam go za pierwszym razem też i jedno ci powiem jest wart zrobienia bo jest przepyszny :)

      Usuń
  2. Oj kochana ale to musi być pyszne, zapisuje sobie przepis i z chęcią zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób :) to co ja zrobiłam już zostało zjedzone przez moje dziewczyny :)

      Usuń
  3. Czy do tego przepisu można by dodać mielone orzechy laskowe?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody