środa, 3 czerwca 2015

Knedle z truskawkami

Uwielbiam truskawki, a teraz te owoce z dnia na dzień są tańsze więc goszczą każdego dnia w moim domu. Dzisiaj to się chyba przetruskawujemy :) ( o ile jest to możliwe) bo ciasto z truskawkami na deser na obiad knedle z truskawkami i z tych co zostały zrobiłam koktajl :) szaleństwo truskawki w moim domu.
Za knedlami ja nie przepadam, ale moje dzieci je uwielbiają.


Knedle z truskawkami 

1 kg ziemniaków
około 50 dag mąki pszennej
2 jajka
1/4 szklanki cukru
dodatkowo:
truskawki
Wykonanie:
Ziemniaki ugotować i wystudzić, zimne skręcić przez maszynkę dodać cukier, jajka i dosypać mąkę, zagnieść zwarte, ale miękkie ciasto. Truskawki umyć, oczyścić i osuszyć.

Ciasto podzielić na pół, utoczyć z niego niezbyt cienkie wałeczki i pociąć na mniejsze kawałki, każdą część ciasta spłaszczyć na środku ułożyć truskawkę i zlepić knedle.
W garnku zagotować sporą ilość lekko osolonej wody i gotować w niej knedle, knedle gotujemy kilka minut od momentu wypłynięcia.
Kiedy knedle lekko przestygną podawać je polane śmietanką, jogurtem lub podsmażoną bułką tartą na maśle jak kto woli.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody