środa, 20 maja 2015

Jogurtowe ciasto z rabarbarem

Kiedyś robiłam to ciasto i wyszedł mi zakalec z przyczyn mi niewiadomych :) , dzisiaj zrobiłam do niego drugie podejście i ciasto wyszło rewelacyjnie !!! Pyszne, pulchniutkie i pachnące. Polecam !


Jogurtowe ciasto z rabarbarem

3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
150 gram jogurtu naturalnego
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
40 dag rabarbaru
4 łyżki cukru
lukier:
1 szklanka cukru pudru
sok cytrynowy
woda
Wykonanie:
Rabarbar obrać, pokroić i zasypać cukrem oraz szczypta soli, wymieszać i odstawić na 2 godziny, aby puścił sok  i nabrał słodyczy.
Białka ubić na sztywno w trakcie ubijania dosypywać cukier i cały czas ubijać, kiedy białka będą białe i szkliste zmniejszyć obroty robota i ubijając dodać żółtka,wlewać olej oraz jogurt. Kiedy masa będzie dobrze połączona wyłączyć robota i delikatnie połączyć przesiana mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Formę do pieczenia  ( 33 cm na 22 cm) wysmarować margaryną i wylać do niej ciasto, równo je rozsmarowując, następnie posypac wierzch ciasta odsączonym z soku rabarbarem.
Piec w temp. 180st około 50 minut po upieczeniu wystudzić i polać lukrem przygotowanym z cukru pudru i niewielkiej ilości soku z cytryny i wody.





1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody