poniedziałek, 4 maja 2015

Ciasto jogurtowe

Dobry przepis na ciasto jogurtowe to skarb ja korzystałam z kilku i owszem były one smaczne, ale nie był to ten smak o który mi chodziło dlatego wczoraj skorzystałam z jeszcze jednego przepisu i był to strzał w 10 :) . Ciasto wyszło pyszne i pachnące ja dodałam do niego owoce, ale i bez owoców było by przepyszne.


Ciasto jogurtowe

1 kubeczek 125 gram jogurtu u mnie morelowy, ale smak jest dowolny i może być nawet naturalny
3/4 kubeczka oleju
1,5 kubeczka cukru
2 kubeczki maki pszennej
1 kubeczek mąki kukurydzianej
3 jajka
1,5 łyzeczki proszku do pieczenia
dodatkowo;
2 łyżeczki kandyzowanej skórki pomarańczowej
1 banan
1 jabłko
wykonanie:
Wszystkie składniki ciasta są odmierzane kubeczkiem w którym był jogurt.
Jabłko i banana obrać i pokroić w kostkę, skropić sokiem z cytryny.
Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli do ubitych białek dosypywać powoli cukier i cały czas ubijać, kiedy piana będzie biała i szklista dodać żółtka i mieszać na mniejszych obrotach miksera. Do masy jajecznej wlać olej i jogurt po dokładnym wymieszaniu, odłożyć mikser i już delikatnie mieszając dodać wymieszane i przesiane obie mąki z proszkiem do pieczenia na koniec dodać skórkę i owoce.
Okrągłą formę z kominkiem około 24 cm średnicy wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą, następnie przelać ciasto, wyrównać i piec w temp. 170st około 50 minut do suchego patyczka.
Upieczone i wystudzone ciasto posypać po wierzchu cukrem pudrem.
Źródło przepisu tutaj









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody