piątek, 13 marca 2015

Tradycyjne pyzy

Dla mnie przygotowanie takich pyz to wyzwanie do którego zbieram się czasami bardzo długo tym razem nie było inaczej :) gadałam o nich kilka dni, aż wreszcie zrobiłam i były przepyszne.


Tradycyjne pyzy 

1 kg surowych ziemniaków
30 dag gotowanych ziemniaków
3-4 łyżki mąki pszennej
1 jajko
wykonanie:
Ziemniaki ugotować, wystudzić i przecisnąć przez praskę. Surowe ziemniaki zetrzeć na najdrobniejszych oczkach tarki i dokładnie odcisnąć, następnie dodać do gotowanych ziemniaków. Ostrożnie zlać odciśniętą wodę, a powstała na dnie skrobię dodać do ziemniaków, dosypać mąkę i wbić jajko, wyrobić jednolitą masę ziemniaczaną ( gdyby była za luźna dodać jeszcze łyżkę mąki) Z ziemniaczanej masy uformować małe i okrągłe kluski.
W garnku zagotować sporą ilość osolonej wody i gotować w niej kluski około 15 minut od momentu zawrzenia wody.
Ja bardzo lubię pyzy okraszone cebulką i z dodatkiem kiszonego ogórka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody