sobota, 27 grudnia 2014

Miodowy torcik

Przez kilka dni będę się Wam chwalić jakimi pysznościami raczyła się moja rodzina podczas tegorocznych świąt :) Zacznę od najlepszego czyli " Miodowego torcika"



Miodowy torcik 

ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
1/2 kostki masła
3 jajka
3 łyżki miodu
3 łyżeczki sody
masa:
2 szklanki mleka
10 dag mielonych orzechów włoskich
1/2 szklanki kaszy manny
3 łyżki cukru pudru
30 dag masła
dodatkowo;
1 słoik dżemu jagodowego
20 dag białej czekolady
wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem, dodać masło, jajka, miód i sodę, zagnieść ciasto które schłodzić w lodówce.
Po upływie około 2 godzin ciasto wyjąć z lodówki, podzielić na 6 porcji i rozwałkować na okrągłe placki średnicy około 20 cm i upiec je osobno.
Pieczemy w 180st do zezłocenia.

Masa:
Mleko zagotować i do gotującego się mleka wsypać kaszkę wymieszaną z orzechami i mieszając zagotować, odstawić do wystudzenia.
Masło utrzeć z cukrem pudrem i w trakcie ucierania dodawać porcjami zimną kaszkę ja na koniec do masy dodałam jeszcze łyżkę spirytusu.

Zimne placki smarować na zmianę dżemem
i kremem składając jak tort który po wierzchu polać rozpuszczoną białą czekoladą i dowolnie ozdobić, odstawić do zastygnięcia, ale to ciasto należy do tych co im dłużej stoją tym lepiej smakują.




5 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody