niedziela, 7 grudnia 2014

Miodowe ciasteczka

Jakiś czas temu nabyłam urocze stempelki do ciastek jak ich nie posiadałam to pomysłów na ich wykorzystanie miałam całą głowę, ale jak już znalazły się w mojej szufladzie to w głowie pojawiła się pustka :)
Grudzień u mnie zawsze był miesiącem bardzo intensywnej pracy pod kątem pierniczków w tym roku troszkę jest ich mniej, ale na pewno ich nam nie braknie na dzisiaj przygotowałam pyszne miodowe ciasteczka do których idealnie nadał się mój stempelek choć i bez niego można upiec te ciasteczka bo są łatwe i bardzo smaczne.


Miodowe ciasteczka

8 dag masła
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki miodu
3 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki octu
1 jajko
1/2 łyżeczki sody
2 łyżeczki przyprawy do piernika
szczypta soli
Wykonanie:
W garnku rozpuścić masło, miód i cukier na koniec dodać ocet i wystudzić.
Mąkę przesiać i na sucho wymieszać z solą, sodą i przyprawą do piernika do suchych składników dodać jajko i płynną mieszankę z miodem, zagnieść gładkie ciasto które schłodzić najmniej 2 godziny w lodówce.
Schłodzone ciasto cienko rozwałkować i foremką wyciąć kształty ciastek ja używałam do nich stempli więc dodatkowo odbiłam na nich wzorek.
Piec w temp. 190st około 8 minut.






4 komentarze:

  1. Uwielbiam wypieki z dodatkiem miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonko, a czy ten ocet jest konieczny??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak, po jego dodaniu masa się pieni czyli się tak puszy przez co ciastka są potem bardziej kruche ja bez octu nie próbowałam ich robić

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody