poniedziałek, 9 czerwca 2014

Tort z truskawkami

Wczoraj miałam ogromny tort z jeszcze większą ilością truskawek i był przepyszny :)
Tort był duży więc użyłam do niego ogromnej ilości składników.


Tort z truskawkami 

ciasto:
10 jajek
1 szklanka cukru
1,5 szklanki mąki tortowej
1 budyń waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa śmietankowa:
1 litr śmietany 30%
2 żelatyny fiks
1/4 szklanki cukru pudru
1 kg truskawek
10 dag czekolady mlecznej
dodatkowo:
2 galaretki truskawkowe
Wykonanie:
Białka jajek ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli do ubitych białek dodać cukier i ubijać, aż piana będzie bardzo sztywna, następnie dodać żółtka jajek i delikatnie mieszamy.
Przesianą mąkę wymieszać z proszkiem budyniowym i proszkiem do pieczenia, następnie ostrożnie dodać do ubitych jajek.
Przygotowane ciasto przelać do tortownicy (30 cm średnicy) i piec w temp. 180 st około 35 minut po upieczeniu wystudzić i przeciąć na trzy krążki.

Śmietanę ubić na sztywno z dodatkiem cukru pudru i żelatyny przygotowanej zgodnie z przepisem na opakowaniu z ubitej śmietany odłożyć około 1/4 do posmarowania wierzchu

Dolny krążek ciasta ułożyć ponownie w formie rozsmarować na nim połowę śmietany przeznaczonej do przełożenia  ciasta na śmietanie ułożyć dużo pokrojonych truskawek i połowę startej czekolady, przykryć drugim i na nim rozsmarować resztę śmietany, truskawki i czekolada przykryć ostatnim krążkiem ciasta który posmarować odłożoną śmietaną na niej ułożyć truskawki i zalać gęstniejącą galaretka przygotowaną zgodnie z przepisem na opakowaniu i odstawić na kilkanaście godzin do zastygnięcia.
Moje ciasto wyszło tak wysokie, że musiałam zrobić dodatkowy wyższy brzeg na galaretkę.





Milion smaków truskawek

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody