piątek, 25 kwietnia 2014

Pszenne bułeczki

Miało być dzisiaj ciasto z rabarbarem, ale skończyło się na bułeczkach takich pysznych i chrupiących. Przepis z książki którą kupiłam na wyprzedaży w bibliotece i w opłakanym stanie, niestety jest bez okładki i brak jej kilku stron, ale te co zostały posiadają wspaniałe przepisy  w większości na  pieczywo czyli podsumowując dobrze wydane 5 zł :)


Pszenne bułeczki

50 dag zwykłej mąki pszennej
100 ml mleka
160 ml wody
1 jajko
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
3 dag masła
2dag drożdży
Wykonanie:
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże dodać cukier i łyżkę mąki, odstawić do wyrośnięcia.
Pozostała mąkę przesiać i wymieszać z solą, dodać rozpuszczone i przestudzone masło, żółtko jajka, wodę oraz wyrośnięte drożdże, zagnieść gładkie ciasto które zagniatać jeszcze kilka minut, następnie odstawić do wyrośnięcia. Po około godzinie czasu ciasto wyjąć na delikatnie podsypaną mąką stolnicę i podzielić na porcje mi wyszło 8 sztuk, uformować bułeczki i ułożyć na wyłożonej papierem blaszce po wierzchu posmarować białkiem na środku zrobić lekkie nacięcie i delikatnie opruszyć mąką.
Przygotowane bułeczki jeszcze raz odstawić na około 30 minut.
Piekarnik nagrzać do 190 st i piec bułki około 20 minut.




2 komentarze:

  1. Jakie śliczne Ci wyszły. Zapiszę przepis na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak prawdę mówiąc sama byłam zaskoczona efektem, zostawiłam jedną na próbę jak będzie wyglądała i smakowała na drugi dzień tak z kolacji na rano do szkoły i straciła tylko swoją chrupkość.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody