poniedziałek, 30 grudnia 2013

Serniczek na kakaowym spodzie

Przepis na to ciasto znajduje się w moim zeszycie z dopiskiem "dobry" i jest to dopisane moim charakterem pisma, ale kiedy ja je robiłam to już nawet nie pamiętam więc postanowiłam sprawdzić czy faktycznie tak jest i okazuje się, że ciasto jest nawet bardzo dobre. Przyjemnie kakaowe kruche ciasto i puszysty ser to dla mnie połączenie idealne i polecam.


Serniczek na kakaowym spodzie.






Ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
25 dag margaryny
5 jajek
5 łyżek kakao
3 łyżeczkiproszku do pieczenia
Masa serowa:
1 kg białego sera ja miałam w wiaderku
1 szklanka cukru
5 dag masła
5 jajek
2 duże ugotowane ziemniaki
2 łyżki budyniu śmietankowego
Wykonanie:
Margarynę posiekać z cukrem, dodać mąkę, kakao i proszek do pieczenia oraz jajka i zagnieść szybko ciasto. Przygotowane ciasto odstawić na 2-3 godziny do lodówki.
Masa serowa:
Ziemniaki zmiksować i dodać do sera, całość utrzeć z cukrem w trakcie ucierania dodać żółtka, stopione masło oraz budyń na koniec utarty ser delikatnie połączyć z ubitą pianą z białek.

Formę do pieczenia (33 cm na 23 cm)wysmarować tłuszczem i na dnie wyłożyć połowę schłodzonego ciasta, wylać całą masę serową i na wierzchu ułożyć porwane małe kawałki z reszty ciasta.

Piec w temp. 200 st okołom 45-50 min po upieczeniu zostawić w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach do wystudzenia.

5 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody