poniedziałek, 4 listopada 2013

Aromatyczny sernik

Kolejny raz mój mężulek w pracy został poczęstowany ciastem i kolejny raz wrócił do domu z przepisem i oczywiście z prośba o zrobienie. Zrobiłam bo co miałam nie zrobić, troszkę obawiałam się wlania całego flakonika oleju pomarańczowego, ale mąż mnie zapewniał, że ciasto było pyszne więc zaryzykowałam. Ciasto wyszło faktycznie pyszne, olejku nie było wcale za dużo, a ser pięknie pachniał i rozpływał się w ustach :) Polecam teraz ja :)

Aromatyczny sernik


Ciasto:
10 dkg margaryny
2 szklanki mąki pszennej
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kwaśnej śmietany
1/2 szklanki cukru
Masa serowa:
1 kg białego sera
1.5 szklanki cukru
5 żółtek
1/2 litra mleka
2 budynie śmietankowe
1 cały olejek pomarańczowy
Dodatkowo:
5 białek
5 łyżek cukru
10 dag wiórek kokosowych
wykonanie:
 Ciasto: 
Margarynę rozetrzeć z cukrem tylko tak, aby się połączyło, dodać do niej przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz jajko i śmietanę, zagnieść ciasto i odstawić do lodówki na minimum godzinę. 

Masa serowa: 
 Ser skręcić przez maszynkę i przy pomocy miksera utrzeć z cukrem, dodać do niego żółtka i budyń rozpuszczony w mleku, powstanie płynna masa na koniec dodać olejek pomarańczowy. 

Formę do pieczenia(36 cm na 26 cm)wysmarować tłuszczem, posypać bułka tartą i wyłożyć na dnie schłodzonym ciastem na nie wylać ser.
 Piekarnik nagrzać do 180st i piec ciasto przez 45 minut po tym czasie wyjąć i po wierzchu posmarować pianą z białek ubitą z cukrem oraz po pianie posypać wiórkami kokosowymi jeszcze raz wstawić na 8-10 min do momentu zrumienienia się wiórek.





10 komentarzy:

  1. ...moja babcia taki robiła. Jest tak pyszny, wprost rozpływa się w ustach :)...Aj.... zjadłabym ! Poproszę kawałeczek na jutrzejsze śniadanie do kawusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, takie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był bardzo smaczny bo smakował nawet mi, a ja nie jestem amatorem serników

      Usuń
  3. Hmmm, wygląda pysznie, z pewnością wypróbuję :) A ja polecam Ci sernik Rosa, który gościł na moim stale w ten weekend. Łatwy w przygotowaniu i bardzo smaczny: http://kotlet.tv/sernik-rosa. Blondie (http://wwwpysznejedzonko.blox.pl/2011/11/Blondie-z-biala-czekolada-malinami-i-orzechami.html) piekłam w zeszłym tygodniu, osobiście mnie to ciasto nie zauroczyło, ale za to moją teściową już tak :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję bo jak Twoja teściowa była zachwycona to myślę, że i mi będzie smakował w końcu my prawie jak siostry :)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie :)
    Ale całej buteleczki olejku to jednak bym się bała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co ja też się bałam, ale zaryzykowałam i okazało się, że w pieczeniu gdzieś cały ten aromat się ulatnia i zostaje go tylko tyle co ma być :)

      Usuń
  5. Wygląda obłędnie! Idę po talerzyk^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :) ale po tym cieście to już nawet blaszka umyta :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody