czwartek, 3 października 2013

Czekoladowe muffineczki

Przepis na ten deserek miałam dodać już wczoraj, ale pomimo zapłaconego rachunku dostawca pozbawił mnie dostępu do internetu, oj niedobry on :)
Deserek jest   bardzo prosty i smaczny jego przygotowanie nie zajmuje zbyt wiele czasu, a cieszy on oczy i nasze podniebienia. Moje były z lenistwa posmarowane nutellą, ale krem czy bita śmietana sprawdziły się tutaj idealnie.

Czekoladowe muffineczki

25 dag margaryny
10 dag białej czekolady
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki wody
2 szklanki mąki pszennej
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo;
nutella
kolorowe posypki
Wykonanie:
Margarynę rozpuścić dodać do niej wodę cukier i połamaną czekoladę, całość gotować na małym ogniu około 3 min i odstawić do wystudzenia.

Białka jajek ubić na sztywno, a żółtka wymieszać z przestudzoną masą margarynowo-czekoladową, następnie dodać do tego przesiana mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ucierać mikserem do momentu, aż powstaną nam pęcherzyki powietrza.
 Do gładkiego ciasta dodać ubite białka i delikatnie wymieszać.
Foremki napełnić do 3/4 wysokości i piec w temp. 180 st około 15 min lub do suchego patyczka.
Przestudzone babeczki posmarować nutellą i ozdobić.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody