środa, 9 października 2013

Chleb z pomidorami

Kiedyś robiłam już podobny chlebek i wtedy korzystałam z przepisu znalezionego w kulinarnym dodatku do gazety, dzisiaj na bazie tamtego przepisu zrobiłam podobny chlebek. Zapach boski ( Ola żałuj, że nie ma ciebie w domu) , smak jeszcze lepszy jest to pierwszy chleb upieczony w nowym piekarniku więc widać od razu różnicę i jestem pewna, że teraz pieczenie chleba będzie mi się bardziej podobać. Mimo, że chleb w trakcie pieczenia pomimo ponacinania żył swoim życiem i popękał jak chciał to był śliczny :) Wiem jestem strasznie skromna :)

Chleb z pomidorami

1/2 kg zwykłej mąki pszennej
1/2 szklanki ciepłej wody
3 dag drożdży
2 średniej wielkości pomidory
1 czubata łyżka koncentratu pomidorowego Pudliszki
3 łyżki posiekanych suszonych pomidorów w oliwie
1 łyżka oliwy z pomidorów
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka suszonej bazylii choć myślę, że świeża byłaby lepsza
Wykonanie:

Pomidory sparzyć i obrać ze skórki, następnie pokroić w niewielką kostkę. Do większej miski wkruszyć drożdże, dodać wodę i dokładnie wymieszać, dodać cukier, sól i bazylię po wymieszaniu drożdży z przyprawami dodać koncentrat, suszone oraz świeże pomidory i oliwę, dosypać przesianą mąkę i ręcznie zagnieść ciasto. Wyrobione, gładkie ciasto po wierzchu posmarować delikatnie olejem i odstawić na godzinę do wyrośnięcia po tym czasie ciasto jeszcze raz zagnieść i uformować bochenek, ponacinać go w kilku miejscach, posmarować zimną wodą i odstawić na kolejne 30 min.
Piekarnik nagrzać do 200st i piec chleb 30 min po upieczeniu wystudzić na kratce.





Przepis dodaję do akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody