środa, 22 maja 2013

Zwijane rabarbarki

Wchodzę dzisiaj na targ i co widzę ?
Widzę rabarbar, wszędzie rabarbar :) , więc kupiłam, a po powrocie do domu zrobiłam bułeczki, wyszły cudne i pachnące choć za blisko je ułożyłam i w trakcie pieczenia troszkę się skleiły, ale moim domownikom w niczym to nie przeszkadzało :)

Zwijane rabarbarki

Ciasto: 
1/2 kg mąki pszennej 
1 jajko 
1/3 kostki margaryny 
4 łyżki cukru 
1 szklanka mleka 
5 dag drożdży 
Dodatkowo: 
1.5 szklanki mleka 
1 budyń śmietankowy 
2 jajka 
4 laski rabarbaru 
2 łyżki cukru

Wykonanie:
 Mleko podgrzać i wymieszać w nim drożdże, dodać po 1 łyżce cukru i mąki, odstawić do wyrośnięcia.
Mąkę przesiać, dodać do niej pozostały cukier, szczyptę soli, jajko, rozpuszczoną i przestudzoną margarynę, oraz wyrośnięte drożdże, zagnieść ciasto które odstawić do wyrośnięcia.

 Budyń ugotować w 1,5 szklanki mleka i po przestygnięciu dokładnie wymieszać z jajkiem.

 Rabarbar obrać, pokroić w plasterki i wymieszać z 2 łyżkami cukru, odstawić na kilka minut.

Stolnicę lekko podsypać mąką i rozciągnąć na niej wyrośnięte ciasto, posmarować je ostatnim jajkiem i zwinąć w rulon, następnie pociąć na porcje i ułożyć na natłuszczonej blaszce po środku nałożyć  porcję budyniu i na nim poukładać odsączone z soku kawałeczki rabarbaru, boki bułek posmarować resztką jajka i odstawić jeszcze na kilka minut do podrośnięcia.
Piec w temp. 180 st około 25 min.
 Mi zostało troszkę kruszonki z poprzedniego ciasta więc część przed pieczeniem posypałam kruszonką.


1 komentarz:

  1. jaka wdzięczna nazwa- rabarbarki:)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji rabarbar:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody