niedziela, 14 kwietnia 2013

Budyniowiec z jabłkami

Przepis pochodzi z gazetki " Gotuj krok po kroku", ciasto  pojawi się  u mnie pewnie jeszcze nie raz, bo jest tanie, łatwe i bardzo pyszne.

Budyniowiec z jabłkami

Ciasto: 
1.5 kostka margaryny 
4 szklanki mąki pszennej 
3/4 szklanki cukru 
4 łyżki kakao 
4 żółtka 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Dodatkowo: 
1 kg jabłek 
2 łyżki bułki tartej 
2 budynie waniliowe 
3 szklanki mleka
Wykonanie:
 Mąkę wymieszać z cukrem, kakao i proszkiem do pieczenia, dodać jajka i pokrojona w kostkę margarynę, szybko zagnieść ciasto.
 Zagniecione ciasto podzielić na pół, jedną część schłodzić, drugą zamrozić.
 Jabłka obrać i pokroić w plasterki, następnie wymieszać z łyżką cukru.


Formę do pieczenia(35 cm na 23 cm)wysmarować tłuszczem i dno wyłożyć schłodzonym ciastem które posypać bułką tartą i wyłożyć na nie jabłka.
Budyń ugotować na mleku i gorący wylać na jabłka, zamrożone ciasto zetrzeć na tarce i posypać nim wierzch ciasta.
Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika 170st i piec 55 min po upieczeniu delikatnie posypać cukrem pudrem.



Piękna pogoda wygoniła  dzisiaj wszystkich z domów, my też byliśmy na długim i przyjemnym spacerku z którego wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Moja Hanię zauroczyły łabędzie które pierwszy raz widziała z bliska.



3 komentarze:

  1. Jesienią piekłam podobne ciacho, ale bez kakao. Zabrałam je na grill party i wszystkim bardzo smakowało :) Z kakao też muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to rozeszło się migiem, ale ciacho pyszne więc się nie dziwię :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody