wtorek, 19 marca 2013

Serowa babka

Nigdy wcześniej nie robiłam takiej babki dlatego bardzo mnie zainteresował przepis na opakowaniu mąki z pewnego sklepu na B .....na temat smaku nie będę się rozpisywać powiem tylko, że na talerzu zostały tylko dwa małe kawałeczki :) choć jak dla mnie była taka troszkę zbita.

Serowa babka

2 jajka
1/2 szklanki cukru
35 dag mąki
25 dag białego sera
1/2 szklanki śmietany
20 dag margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 dag gorzkiej czekolady

Wykonanie:
Jajka utrzeć z cukrem do białości i wymieszać z przekręconym wcześniej serem, następnie dodać na przemian przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz rozpuszczony i przestudzony tłuszcz na koniec dodać śmietanę i utrzeć gładkie ciasto.
Czekoladę grubo pokroić i dodać do ciasta.

Ciasto wylać do formy do pieczenia babki i piec w temp. 180st około 60 min. Po upieczeniu wystudzić i przed podaniem posypać cukrem pudrem.


5 komentarzy:

  1. Prezentuje się świetnie, musiała być pyszna i nic dziwnego, że tak szybko znikła :)
    Piękne zdjęcia robisz Iwonko, mnie jakoś brakuje czasu, cierpliwości i pomysłów na aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie zdjęcia są do przełknięcia, ale daleko im do pięknych choć na tę chwilę innych nie umiem zrobić :( Co do babki to tak jak wspomniałam dla mnie była taka zbita, ale to może przez ten ser.

      Usuń
    2. Ale zaspokoiłaś ciekawość co do przepisu, a rodzinie smakowało :)

      Usuń
    3. To fakt ciekawość zaspokojona :)

      Usuń
  2. Z twarogiem jeszcze nie robiłam..zapraszam do akcji Babki i babeczki..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody