czwartek, 21 marca 2013

Pierogi z mięsem na ostro

Dzisiaj nie mam do zaproponowania nic na słodko, a wręcz przeciwnie bo na słono. Od czasu do czasu pokazuję tutaj coś innego, aby ludzie sobie o mnie nie myśleli, że tylko słodkim żyje moja rodzina :)
Pierogi wyszły mi cudowne takie pikantne i mięciutkie, a z tym sosem to była bajka :)

Pierogi z mięsem na słono

Ciasto: 
4 szklanki mąki pszennej 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1/2 łyżeczki soli 
szczypta przyprawy ognistej 
1 łyżka oleju 
1 jajko 
ciepła woda 
Farsz: 
60 dag mięsa mielonego 
1 puszka krojonych pomidorów w soku 
2 czerwone cebule 
2 ząbki czosnku 

sól 
pieprz 
chili 
zielona pietruszka około 2 posiekanych łyżek 
Wykonanie:
 Ciasto:
Na stolnicę przesiać mąkę i na sucho wymieszać z proszkiem do pieczenia oraz przyprawami, dodać jajko i olej oraz wodę w takiej ilości, aby po zagnieceniu uzyskać gładkie ciasto pierogowe. Przygotowane ciasto przykryć ściereczką i zostawić na jakieś 30 min, aby odpoczęło, a w tym czasie przygotować farsz.
 Farsz:
 Do mięsa mielonego dodać posiekaną drobno 1 cebulę i czosnek. Pomidory odsączyć z zalewy i połowę z nich dodać do mięsa, dodać 2 łyżki zalewy pomidorowej oraz posiekaną pietruszkę i przyprawy, wszystko dokładnie wymieszać. Farsz ma być wyraźnie pikantny.

 Ciasto cienko rozwałkować i szklanka wyciąć krążki, następnie nadziać je farszem i zlepić pierogi. Polepione pierogi ugotować w dużej ilości osolonego wrzątku.

 Sos:
 cebulę która została pokroić w cieniutkie piórka i wymieszać z pozostałymi pomidorami i zalewą, dodać około 1 szklanki wody i doprawić, wszystko gotować na małym ogniu do momentu kiedy cebula i pomidory się prawie rozgotują i całość zgęstnieje.

Pierogi podawać gorące z dodatkiem sosu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody