niedziela, 24 lutego 2013

Popapraniec

Przepis na to ciasto ja mam już bardzo długo i kiedyś było u mnie w domu bardzo często choć ostatnio o nim troszkę zapomniałam.
 Wczoraj było tak prościutko u mnie więc dzisiaj to nadrobiłam i przygotowałam takie ciasto, wygląda ono na bardzo skomplikowane, ale robi się szybko i bez problemowo.

Popapraniec

 Ciasto: 
6 jajek 
1.5 szklanki mąki pszennej 
1/2 szklanki cukru 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
2 łyżki kakao 
1/2 szklanki suchego maku 
1/4 szklanki wiórek kokosowych 
Krem: 
20 dag masła
1 budyń waniliowy 
1.5 szklanki mleka 
4 łyżki cukru pudru 
Dodatkowo: 
1 słoik dżemu z czarnej porzeczki 
kilka suszonych śliwek 
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady 
1 łyżka mleka


Wykonanie:
 Białka jajek ubić na sztywno w trakcie ubijania dodać cukier i ubijać do uzyskania bardzo sztywnej piany, następnie ostrożnie połączyć z żółtkami do masy jajecznej delikatnie dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ostrożnie wymieszać ciasto.
Gotowe ciasto podzielić na trzy i kolejno do każdej porcji dodać kakao, mak i wiórki kokosowe. Formę do pieczenia (33 cm na 23 cm) wyłożyć na dnie papierem do pieczenia i pasami kolejno lać ciasto. Piec w temp do 180 st około 30 min.

 Krem:
Budyń ugotować na mleku i wystudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem i w trakcie ucierania dodawać porcjami zimny budyń ma powstać gładki krem.

 Upieczone i wystudzone ciasto podzielić na dwa placki, dolny ponownie umieścić w formie i posmarować dżemem, ale tak aby zostało nam około 3 łyżek dżemu na nim rozsmarować 3/4 całej masy budyniowej i przykryć drugim plackiem, ciasto na górze ułożyć odwrotnie jak to na dole.

Wierzch ciasta posmarować resztą kremu i na nim tylko przesmarować pozostały dżem ( ma być tylko miejscami), następnie posypać śliwkami pociętymi w cienkie paseczki i polać miejscami rozpuszczoną czekoladą wymieszaną z mlekiem.
 Ja ciasto posypałam dodatkowo makiem i wiórkami kokosowymi.





2 komentarze:

  1. w innych przepisach jest jeszcze 1/2 szkl.oleju , czy zapomniałaś czy tu nie musi być, po drugie 1 budyń na 1,5 l mleka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie dodaję oleju, a budyń jest na 1.5 szklanki mleka.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody