poniedziałek, 29 października 2012

Pyszny jabłecznik

Dzisiaj zabrałam moim znajomym do pracy ciasto, upiekłam je specjalnie dla nich i jestem strasznie zadowolona bo wszystkim bardzo smakowało. Było to moje sprawdzone ciasto i jedno z niewielu które u mnie pojawia się częściej i zawsze znika jako jedno z pierwszych. Nie jest to do końca jabłecznik, ale dominują w nim jabłka dlatego nazywam to jabłecznikiem.

Pyszny jabłecznik              

Ciasto:
6 jajek
3/4 szklanki cukru
1,5 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa jabłkowa:
1/2 litra soku pomarańczowego
2 budynie waniliowe
6 średniej wielkości  jabłek
Bita śmietana:
400 ml śmietany 30%
4 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka żelatyny
Dodatkowo:
owoce do dekoracji

Wykonanie:
Białka wymieszać z dodatkiem 6 łyżek zimnej wody i szczypty soli, następnie ubić do uzyskania sztywnej piany, dodać do niej cukier i nadal ubijać, aż będzie biała i lśniąca. Żółtka dodać do ubitej bezy i bardzo ostrożnie wymieszać, mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i  przesiać, następnie  delikatnie połączyć z jajkami. Ciasto wylać do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec do 30 min.

1 szklankę soku zagotować w drugiej rozrobić proszek budyniowy i wlać do gotującego się soku, ugotować jak budyń do gorącego dodać jabłka starte na grubych oczkach tarki, wymieszać.

Śmietanę wymieszać z żelatyną rozpuszczoną w małej ilości gorącej wody( żelatynę przestudzić).

Ciasto po przestudzeniu przeciąć na dwa blaty, dolny ułożyć ponownie w formie skropić dowolnym alkoholem i posmarować całą masą z jabłkami na niej ułożyć 1/2 bitej śmietany, przykryć drugim plackiem i posmarować resztą śmietany. Wierzch ciasta dowolnie udekorować i schłodzić.





5 komentarzy:

  1. pyszny i piękny. wygląda na bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne ciasto:)robię podobne ciasto bo moje dzieci je uwielbiają ale zawsze dodaję jabłka prażone(z Lidla)ponieważ szybciej a do tego bita śmietana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jest i szybciej, ale tak smakuje całkiem inaczej.

      Usuń
  3. oj tak :) smakowało i robiło furrorę :) czy tam były jabłka czy gruszki a może ananas ;) <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody