poniedziałek, 8 października 2012

Gofry z jabłuszkami

Już jakiś czas temu obiecałam dzieciom w domu gofry, a w pracy Ewci przepis. Zwlekałam i zwlekałam bo zawsze coś innego mi przyszło do głowy, aż wreszcie dzisiaj nadszedł ich czas:).
Gofry jak zawsze wyszły mięciutkie wewnątrz i chrupiące na zewnątrz tylko dzisiaj dla odmiany zamiast z bitą śmietanką były z cynamonowymi jabłuszkami. Po prostu niebo w g..., moja Ola która wróciła do domu i od progu powitał ją pyszny zapach stwierdziła, ze to "jabłuszka jak ze snów"


Gofry z jabłuszkami                  

1/2 kostka margaryny 
2 szklanki mąki 
4 łyżki cukru 
1 i 3/4 szklanki mleka 
1/4 łyżeczki soli 
3 łyżeczki proszku do pieczenia 
2 jajka 
4 ładne jabłka 
4 łyżki cukru do jabłek 
1 łyżka wody 
1,5 łyżeczki cynamonu
Wykonanie:
 Mąkę przesiać do wysokiego naczynia i na sucho wymieszać z cukrem, solą i proszkiem do pieczenia, dodać do suchych składników rozpuszczoną i przestudzoną margarynę, jajka oraz mleko. Najlepiej mikserem ubić gładkie ciasto, ubijać kilka minut do uzyskania pęcherzyków powietrza.Nagrzać w między czasie gofrownicę i smażyć kolejno gofry około 8 min każdy.
 Gorące gofry odstawić na stojąco najlepiej na kratce ja swoje wstawiam między rusza od grilla w mikrofali.

 Jabłka obrać i pokroić w kostkę na patelni rozpuścić cukier z wodą i dodać do niego pokrojone jabłka, delikatnie potrząsając patelnia smażyć kilka minut, aż jabłka zmiękną na koniec wymieszać z cynamonem, ewentualnie posypać jeszcze dodatkowo cukrem pudrem. 

 


Ciasto, ciasteczko z owocami sezonowymi! KONKURS!


 A to tak odbiegając od tematu gofrów, kilka zdjęć bardzo udanej wyprawy do lasu:)









3 komentarze:

  1. Piękne fotki, aż miło popatrzeć, taka jesień bardzo mi odpowiada, tyle grzybków :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest to!Wreszcie znalazłam najlepszy przepis na ciasto gofrowe,wychodzą cudownie chrupiące a w środku mięciutkie-takie trochę biszkoptowe,jednym słowem-pychota!Robiłam gofry z naprawdę wielu przepisów ale dopiero ten spełnił moje oczekiwania co do gofrów idealnych.Wykorzystałam tą mąkę z Lubelli i muszę przyznać,że nadaje się znakomicie,ciasto jest jaśniutkie a nie szare jak to się czasem zdarza.Jabłka do gofrów smażę na patelni w soku wyciśniętym z jednej pomarańczy,proszę spróbować mają wyjatkowy smak i piękny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie to jest to :) ja je uwielbiam i też niby próbuję innych przepisów, ale ten jest jednak ten naj co do mąki to jedna z moich ulubionych i do wypieków tylko jej używam. Następnym razem tak spróbuję z jabłuszkami bo na pewno są pyszne :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody