poniedziałek, 24 września 2012

Sernik z konfiturą różaną

Jesienne wydanie sernika :) róża teraz na krzakach wygląda jak cudowne korale. Gdym znalazła większy i dziko rosnący krzak to sama bym zrobiła konfiturę do tego sernika, a tak musiałam użyć kupnej.


Sernik z konfiturą różaną

Ciasto: 
4 jajka 
3/4 szklanki mąki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 szklanki cukru 
Ciasto serowe: 
70 dag sera białego 
3/4 szklanki cukru pudru 
2 łyżki masła 
3 jajka 
1 budyń śmietankowy 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
3 łyżki konfitury z owoców róży 
dodatkowo: 
konfitury z owoców róży 
polewa czekoladowa 
dowolny poncz do nasączenia

 
Wykonanie:
 Ciasto: 
Białka ubić z cukrem na sztywno bezę, delikatnie połączyć z żółtkami i przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
 Ciasto wylać do tortownicy i piec do 20min w temp.180st 
Ciasto serowe: 
Ser utrzeć z cukrem pudrem i żółtkami na gładki krem, dodać budyń, proszek do pieczenia i na koniec konfitury różane, wszystko dokładnie wymieszać i ostrożnie połączyć z pianą ubitą z białek, ciasto wylać do takiej samej tortownicy jak piekliśmy wcześniej biszkopt. Piec w temp 180st, niestety ja zapomniałam popatrzeć na zegarek i musiałam to robić na oko. 

 Zimny biszkopt przekroić na dwa placki i dokładnie nasączyć ponczem, spód posmarować konfiturą różaną, położyć na nim ciasto serowe i przykryć drugim plackiem biszkoptowym też posmarowanym konfiturą .
Ciasto polać polewą czekoladową i dowolnie udekorować. 







3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody