środa, 26 września 2012

Jagodzianki z serem

O jagodowych zbiorach mojego męża pisałam w sezonie na te owoce, teraz przyszła pora na ich wykorzystanie. Chwała temu mojemu mężczyźnie za te czarne kuleczki bo teraz to jak skarb w lodówce i cudownie jest sobie zjeść z apetytem zimową porą jagodziankę lub inne cudo z nimi.

Bułeczki były u mnie w domu kilka dni temu, ale jakoś tak zeszło z dodaniem ich tutaj.  Ciasto z którego są zrobione to jedno z najlepszych jakie ja znam i nie ma sobie równych, ale jeśli chcemy, aby nasze wypieki były pyszne to musimy mu pozwolić dobrze wyrosnąć bo wtedy nawet na drugi dzień smakuje wspaniale.

Jagodzianki z serem

125 g margaryny
1 kg mąki
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
2 jajka
5 dag drożdży
1/2 litra mleka
Masa serowa:
1/2 kg białego sera
2 jajka
1 budyń waniliowy
1/2 szklanki cukru
Dodatkowo;
1,5 szklanki jagód
1 jajko do posmarowania
cukier puder do posypania
 Wykonanie:
 Ciasto;
 Margarynę stopić i przestudzić, mleko podgrzać i rozpuścić w nim drożdże. Mąkę wymieszać z cukrem i cukrem waniliowym, dodać jajka, przestudzony tłuszcz i mleko z drożdżami, zagnieść ciasto i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
 Masa serowa:
Ser utrzeć z cukrem i żółtkami na koniec dodać proszek budyniowy i po wymieszaniu połączyć z ubitymi białkami.
 Stolnicę delikatnie posypać mąką i wyłożyć na nią wyrośnięte ciasto. Ciasto podzielić na połowę i rozciągnąć na dwa placki około 1,5-2 cm grubości, posmarować serem i posypać jagodami, zwinąć ciasno jak roladę.
 Przy pomocy ostrego noża pociąć na 4 cm porcje, bułki ułożyć na natłuszczonej blaszce do pieczenia, posmarować rozmieszanym jajkiem.
 Piec do 30 min w temp. 180st, po upieczeniu posypać cukrem pudrem.







W mojej kuchni dzisiaj było wielkie testowanie nowej maszyny do wypieku chlebka i tak na pierwszy raz zabrałam się za jeden z najłatwiejszych przepisów, a chlebek wyszedł cudowny:)





10 komentarzy:

  1. Ser i jagody- pyszne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. A Ja czekam na bajaderkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobię jedna, a Ty drugą i porównamy która lepsza :)

      Usuń
  3. Hmm z przyjemnością chociaż pierwszy raz będę robić bajaderkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. A te jagodzianki to się do mnie tak uśmiechają,że chyba je zrobię.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób bo są pyszne:) nie ma nic lepszego jak gorąca jagodzianka ze smakami lata w zimny jesienny dzień

      Usuń
  5. Dzien dobry
    Mam pytanie co do przepisu jagodzianki z serem

    Wpisala Pani do skladnikow „budyn”, ale nie ma jego w uzyciu. Czy na pewno ma tam byc budyn?

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    Barbara Winterberg z Dortmundu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) budyń dodajemy do sera ja dopiero zauważyłam, że całkiem pominęłam sposób przygotowania sera i już to poprawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody