niedziela, 15 lipca 2012

Ciasto z jabłuszkami

Dzisiaj ciasto zrobione przez moje dziewczyny, dokładnie dwie moje i jedną brata córcie, ale ona tak jak moja :) Dziewczynki od czasu do czasu pchają się do kuchni, a ja im to umożliwiam, ciasto zrobiły od początku do końca same, obierały i kroiły jabłuszka, mieszały masę i gniotły ciasto, robiły przy tym sporo bałaganu i hałasu. Mój wkład w ciasto to wsadzenie blaszki do piekarnika i posprzątanie po tym wielkim kucharzeniu.

Ciasto z jabłuszkami

Ciasto:
25 dag margaryny 
1/2 szklanki cukru 
3 szklanki mąki 
4 żółtka jajek 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa śmietankowa:
800 ml śmietany 18% 
4 białka
1 szklanka cukru
1 budyń śmietankowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej 

Dodatkowo: 
6 dużych jabłek papierówek 
4 łyżki cukru
4 łyżki rodzynek 
cukier puder
Wykonanie:
Ciasto: 
Margarynę posiekać z cukrem, dodać żółtka z jajek, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i szybko zagnieść ciasto które schłodzić w lodówce. 
Jabłka obrać i pokroić w plasterki, wymieszać je z cukrem i rodzynkami.
 Masa śmietankowa: 
Białka jajek ubić na sztywno, dodać do nich cukier i cały czas ubijać, następnie dodać śmietanę i budyń w proszku wymieszany z mąką ziemniaczaną.
3/4 schłodzonego ciasta wyłożyć na natłuszczoną prostokątną blaszkę na ciasto wyłożyć wszystkie jabłka i zalać masą śmietankową na wierzchu posypać małymi kawałeczkami z reszty ciasta.
 Piec 50 min w temp. 180st po upieczeniu i wystudzeniu posypać cukrem pudrem.








Dziewczyny ze swoim dziełem, nie mogły się doczekać kiedy ciasto przestygnie i będą mogły spróbować :) Te podobne do siebie to moje córcie :)


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody