czwartek, 28 czerwca 2012

Torcik z ogromną ilością owoców

Nie wiem jak inni, ale ja uwielbiam taką porę roku, wszędzie pełno kolorów i owoców od czasu do czasu tylko deszcz wszystko popsuje, ale on też jest potrzebny wiec mu to wybaczam:) Wczoraj nazbierałam na działce truskawki, czereśnie oraz troszkę porzeczki i w pierwszej wersji miał być kompot, ale potem coś mnie natchnęło i zaszalałam z ciastem które jest pyszniutkie  choć zdaniem mojej rodziny tylko zbyt długo musieli czekać na pierwszy kawałek.

Torcik z owocami                                                      

Biszkopt:
3 jajka
1/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki
1\2 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa owocowa:
2 szklanki kompotu
25 dag masła
1 galaretka wiśniowa
1 budyń śmietankowy
Bita śmietana:
300 ml śmietany 30%
1 łyżeczka żelatyny
2 łyżki cukru pudru
Dodatkowo:
1/2 szklanki cukru białego
1 kg czereśni
truskawki
porzeczki
Wykonanie:
Białka jajek ubić na sztywno z odrobiną soli i na koniec dodać cukier, ubijać nadal do uzyskania szklistej bezy. Do ubitych białek dodać żółtka i ostrożnie wymieszać, następnie połączyć z przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto wylać do tortownicy (25 cm średnicy) i piec w temp. 180st , niestety ja musiałam robić to na "oko" bo nie sprawdziłam czasu.

Czereśnie wydrylować z pestek na patelni zrobić syrop z 1/2 szklanki cukru i 3 łyżek wody do gęstego syropu dodać czereśnie bez pestek i zagotować w syropie, następnie odcedzić z syropu i wystudzić. Do odcedzonego syropu dolać wodę tak, aby płynu było 2 szklanki i na tym ugotować budyń do gorącego budyniu dodać galaretkę i mieszać do rozpuszczenia. Budyń z galaretką dokładnie wystudzić i utrzeć z masłem na gładki krem pod koniec ostrożnie wymieszać z czereśniami.

Żelatynę rozpuścić w 2 łyżkach wody i wystudzić, zimną żelatynę ubić ze śmietanką wymieszaną z cukrem pudrem.

Na upieczony i wystudzony spód biszkoptowy wyłożyć całą masę budyniową na nią wyłożyć bitą śmietanę i posypać sporą ilością owoców, następnie ciasto dokładnie schłodzić w lodówce.





3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody