niedziela, 15 kwietnia 2012

Wiosna w domu i pyszne tartaletki z białą czekoladą

Dzisiaj pogoda jest straszna, pada i  pada do tego wieje i nawet nosa z domu można nie wystawiać, a u mnie w domu pierwsza wiosenna rzodkiewka z działki wyhodowana przez mojego mężusia na poprawienie nastroju do kawki pyszne tartaletki z białą czekoladą i adwokatem.

Tartaletki z biała czekoladą 

25 dkg margaryny
5 dag cukru
30 dag mąki pszennej

2 łyżki wody
10 dag białej czekolady

300 ml śmietany 36 % 
Dodatkowo: 
wiórki z mlecznej czekolady
adwokat
Wykonanie:
Mąkę przesiać i na sucho wymieszać z cukrem, dodać zimną wodę wodę i margarynę pokrojoną w małą kostkę, szybko zagnieść kruche ciasto, następnie schłodzić w lodówce i zimnym ciastem wykleić wysmarowane tłuszczem foremki do tartaletek ( mi wyszło 12 sztuk o średnicy 10 cm) na ciasto położyć folię aluminiową i wysypać na dno np. fasolę.

 Piec w temp.190st przez 15 potem zdjąć folię z fasolkami i dopiec ciasto.
 Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, śmietanę dobrze schłodzić i ubić w trakcie ubijania połączyć z płynną czekoladą.
 Zimne tartaletki wyjąć z foremek i napełnić pianką śmietankowo-czekoladową, odstawić do lodówki i zostawić do zastygnięcia najlepiej przez całą noc. Przed podaniem posypać wiórkami z mlecznej czekolady i polać adwokatem









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody