środa, 18 kwietnia 2012

Serniczek z galaretką

Miałam straszną ochotę na sernik, a moja córcia na ciasto z galaretką więc połączyłam dwie zachcianki i wyszło takie oto ciasto. Prawda, że ładne :)

Sernik z galaretką

Ciasto: 
1/2 kostki margaryny
3/4 szklanki cukru
7 łyżek wody
1.1/2 szklanki mąki

3 żółtka 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Masa serowa:
60 dag białego sera
2 łyżki masła
1 szklanka cukru
3 żółtka

1 łyżka mąki pszennej 
1 łyżka mąki ziemniaczanej 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo: 
2 galaretki wiśniowe
2 szklanki wiśni bez pestek 
300 ml śmietany 30% 
cukier puder
Wykonanie:

 
Ciasto: 
Margarynę stopić z wodą i cukrem, zagotować syrop i wystudzić. Do zimnego syropu dodać żółtka i ubijając dosypać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, ubijać do uzyskania gładkiego ciasta na koniec dodać pianę ubitą z 6 jajek i ostrożnie wymieszać.
 Masa serowa:
 Ser skręcić przez maszynkę, następnie utrzeć z masłem, żółtkami, cukrem i przesianą mąką pszenną i ziemniaczaną wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Formę do pieczenia wysmarować i wylać ciasto na nie wyłożyć miejscami masę serową. 
Piec około 45 min w temp 180-190st. 
Po upieczeniu ciasto dokładnie wystudzić i ułożyć na nim wiśnie ( ja miałam z kompotu), zalać ciasto gęstniejącą galaretką rozpuszczoną według przepisu na opakowaniu, odstawić do zastygnięcia, Przed podaniem porcję ciasta ozdobić bitą śmietaną dosłodzoną cukrem pudrem.




2 komentarze:

  1. Nie wytrzymam......takie smakowitości - sernik mój ulubiony i w dodatku z galaretką :) istne szaleństwo :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody