wtorek, 3 kwietnia 2012

Czekoladowy mazurek

Nadszedł czas mazurków ja nie jestem ich wielkim smakoszem i stanowią dla mnie tylko element tradycji oraz są piękną dekoracją stołu choć moje dzieci wprost go uwielbiają i tylko na mazurek czekają. Jutro zabieram się za pieczenie mazurka na te Święta, ale puki co przepis z archiwum :)




Czekoladowy mazurek     
                               
Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru

2 łyżki kakao
2 surowe żółtka
1 szczypta soli
12 dag margaryny
1 łyżka kwaśnej śmietany
Masa czekoladowa: 
10 dag czekolady gorzkiej
1 łyżka masła
1 łyżka dowolnego alkoholu 
Dodatkowo:
gęsty lukier do dekoracji
barwniki spożywcze
kolorowe cukierki
dżem wiśniowy 
Wykonanie:
Ciasto:
 Miękką margarynę utrzeć z cukrem na krem w trakcie ucierania dodać żółtka i śmietanę, następnie już ręką wgnieść w masę przesianą mąkę wymieszaną z kakao i solą, zagnieść gładkie ciasto i schłodzić około 30 min. Ciasto po schłodzeniu cienko rozwałkować i wyciąć z niego dwa jednakowe prostokąty i 2-3 cm paski którymi na brzegu ozdobić jeden prostokąt. 
Piec w temp.180st około 15-20 min .
 Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić z dodatkiem masła oraz alkoholu, masę czekoladową wylać na upieczony i wystudzony placek z brzegiem i odstawić do zastygnięcia czekolady. 
Kiedy czekolada zastygnie to cały prostokąt posmarować warstwą dżemu i przykryć wierzchem z czekoladą.
 Mazurek ozdobić wzorami z lukru i kolorowymi cukierkami.





3 komentarze:

  1. w życiu bym sama nie zrobiła takiej dekoracji :)
    pięknie!
    pozdrawiam,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale to zwykła prosta i dekoracja.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. zgadzam się! dekoracja piękna... jestem pod wielkim wrażeniem i pewnie podkradnę pomysł na jajko na mazurku! mniam!

    poczatkujaca-pani-domu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody