niedziela, 4 marca 2012

Wiosenne serniczki

Za oknem piękne słoneczko i w powietrzu czuć już wiosnę. Ja zrobiłam tak dla dopełnienia wiosenne serniczki.
Wyszły malutkie, leciutkie i bardzo smaczne z waniliowym serkiem i delikatną kwaskowatością wiśni.



Wiosenne serniczki

Masa serowa;                                            
40 dag serka waniliowego do serników
2 łyżki masła
3 jajka
1 budyń waniliowy
1 szczypta proszku do pieczenia
Dodatkowo:
okrągłe biszkopty
2 jabłka
sok z cytryny
1 galaretka wiśniowa
2 szklanki wiśni bez pestek

Wykonanie:
Masło utrzeć z żółtkami, dodać serek i wymieszać, do masy serowej dodać proszek do pieczenia oraz na sam koniec delikatnie połączyć z ubitą pianą z białek. 
Na dnie foremek ( u mnie wyszło 18szt) ułożyć po jednym biszkopcie na nim umieścić jabłka obrane i pokrojone w grubszą kostkę oraz wymieszane z sokiem cytrynowym, foremki napełnić do 3/4 wysokości masą serową. 
 Piec w temp. 180 st około 25-30min. 
 Wiśnie bez pestek ja miałam z kompotu wymieszać z galaretką rozpuszczoną w 1.5 szklanki wody i odstawić do zgęstnienia.
 Upieczone serniczki zostawić do wystudzenia i kiedy są zimne ułożyć na wierzchu galaretkę już prawie zastygniętą, odstawić do całkowitego zastygnięcia.
Przed podaniem wyjąć serniczki z foremek i można dodatkowo ozdobić, ale to nie jest konieczne bo same w sobie wyglądają bardzo ładnie. 







2 komentarze:

  1. Przepięknie się prezentują te Twoje serniczki. Aż chce się wprosić do Ciebie na podwieczork ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody